20 Şubat 2014 Perşembe

İlk bluzumu sonunda bitirdim! / Finally, I've Finished My First Blouse!


İlk yaptığım bluzumun bitmemiş halini  daha önce paylaşmıştım... buradan bakabilirsiniz...

Uzun sürdü çünkü ona bir süre ara verip başka şeyler yaptım...bir yandan da tadilatlara devam ediyorum... neyse sonuçta ilk olan birşey için hiç de fena sayılmayacak üstelik de eşi benzeri olmayan bir bluz ortaya çıktı... başlığı gerçekten doğru seçmişim... çünkü bir acemi çömez olarak her icraatım ayrı bir macera... başlarken bambaşka bir niyetle başlıyorum sonunda bambaşka birşey çıkıyor ortaya... birçok aksilikle karşılaşsam da henüz hiçbir projemi çöpe atmadım neyse ki... her seferinde bir şekilde kumaşı kurtarmayı başardım... hatalarla dolu olsalar bile nasıl olsa kendim giyiyorum... göze çok batan bir hata olmadıktan sonra hiç önemli değil... üstelik kafa yoruyorum.... ve bunun yaratıcılığımı daha da geliştirdiğine inanıyorum ve hiç şikayet etmiyorum...


Gelelim bluze... Başlamadan önce aklımda şuna benzer salaş bir şey yapmak vardı...




Hatta bir ara artan bir parçadan şöyle bir yaka mı yapsam diye düşündüm...  



 
Sonra beline oyuntu vermeye karar verdim...peplumumsu birşey oldu... bu arada bluze çok uyumlu olduğunu düşündüğüm bir kolye ve bir bileklik çıkıverdi bir anda ortaya...



  
Yakasına kolları gibi deri görünümlü kumaştan biye yaptım... biyem çok ince oldu dikerken çok zorlandım... kumaş ince polara benzer üstelik de likralı olunca -ki buna "cahil cesareti" derler yaka yamuldu, iyice açıldı, ağzı burnu bir tarafa kaydı, dalgalı bir şekil aldı... ben de toparlamak için yine deri görünümlü kumaş ile parçalar taktım.... bu parçaları da gergin ve düzgün oturtabilmek zor oldu... fermuar ayağı ile biyenin dibinden kumaşın yüzünden diktim... bu da bana ait bir tarz olsa gerek... uydurmakta üstüme yok yani... :))))

Çok ilginçtir ki ben bu tarz bir yakayı hiçbir yerde görmemiştim ta ki bluzu bitirdikten sonra aldığım Burda'nın Pratik Dikiş dergisindeki kapak yazısının sağındaki pembe elbisenin yakasını görene kadar (daha yakın bir fotosunu bulamadım maalesef )... o elbisenin yakasında da bu şekilde parçalar var... çok şaşırdım gerçekten... demek ki böyle birşey varmış...


İşte bu da son hali... bir arkadaşım "yarın bir giy de görelim" deyince altına giyecek birşey bulamadım... hemen siyah kumaşlarımdan en uygun olanını seçip bir etek yapayım dedim... basit yarım kloş bir etek... fakat onun da hikayesi bir başka macera... onun serüvenini de buradan okuyabilirsiniz...



bir de üzerimde görün bakalım... :)  nedense poz verirken çok kasıyorum kendimi... hiç fotojenik değilim...







Klasik eli belde pozumu da vermezsem olmaz... :) 


Derse girince öğrencilerin hepsi bir anda "oooo hocam süper olmuşsunuz!" birisi de "on numara olmuşsunuz hocam!" deyince "HEPSİNİ BEN YAPTIIIIM" dememek için kendimi zor tuttum... arkadaşlarım da çok beğendi... şimdi hergün "bunu da mı sen diktin" demeye başladılar...

yok... fabrikasyona başlamadım henüz... :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder